Tuesday, October 6, 2009

Sunday Funday (Pühapäev Torepäev)

Laupäeval käisime discol - väga vahva! Kuna mina olin reedel hommikuni tööl ja Brit pidas vahti teiselpool letti siis magasime pärastlõunani. Suur śokk oli see, et pidime juba esimesel päeval nii kaua ennast tõestama – kas tõesti tunnist ei piisa, seega reede õhtuks väljavalitud kostüümid jäid nukralt järgmist korda ootama. No ja mina juhatajana uusi mahlamütse kohe reedel trammi ei lükkaks. Oli kuidas oli, saime tööd!

Peol käisime Melbourne Hollikas - selline suuremat sorti klubi – tsikid, kutid, tants ja trall - kõik on ennast ülesse löönud, rahvas on meievanune. Magama saime alles varajasel hommikul, meie läksime koju kui teised hakkasid pühapäeva hommikuseid toimetusi tegema – kes läks turule, kes kolis korterist välja, postiljon käis. Õnneks elame kesklinnas – klubist vaid lühikese jalutuskäigu kaugusel – koju ja tuttu!

Pühapäev – torepäev, alustuseks unustasime kella suveajale keerata – nii et jäime hiljaks oma esimesele kohtingule – Eesti poiss Tomiga. Võtsime hilise lõuna, tegime väikse joogi, muljetasime ja lõkerdasime kõhud kõveras – kokkuvõttes saime ilusti hakkama – võib arvata, et kohtume veel! Õhtu veetsime koos Austraalia Superstaariga, läksime varakult magama, kaks ööd oli ju vahele jäänud.

Esmaspäeval käisime baaris, et oma uue nädala graafikut vaadata – see on päris hull, alustuseks tahtis juhataja, et ma juba esmaspäeval tööle läheksin, ütlesin ära, kuna olin teel esimesele proovipäevale restoranis. Mina olen see nädal tööl 3 vahetust, mis on kõik 8 või rohkem tundi, Britil kokku 5 vahetust, millest kolm viimast on reede, laupäev, pühapäev – päris hull!

Neljapäeval olin kokku leppinud proovipäeva Itaalia restoranis – La Camera. Esimene päev oli 5 tundi, kuna ka siin on esmaspäevad üsna vaiksed – aga alustuseks oli mõnus vaadata ja õppida kuidas asjad käivad. Mind kutsuti järgmiseks päevaks(Teisipäev 06.10) tagasi, tundub, et jätsin endast hea mulje, lisaks neil on vaja kiirelt töötajad suveks välja koolitada!

La Cameras töötaksin ma palju parema meelega kui Joint Baris – alustuseks ma õpiksin kõvasti rohkem kui suvalises nurgabaaris rummkoolat müües, vahetused on inimlikumad, öösel saaks magada (loe: peol käia). Restoranis on niiöelda kolm vahetust – hommikusöök, lõuna ja õhtune – paljud muidugi töötavad topelt – hommik pluss lõuna või vastavalt lõuna ja õhtu.

Teisipäeval öeldi mulle, et nemad on oma valiku teinud, nad sooviksid, et ma jääksin – seega panin oma tunnid kirja, sõin pereõhtusöögi ja andsin neile teada, et alates järgmisest nädalast olen vaba kõigi graafikus olevate aukude jaoks. Hetkel sooviksin töötada 25-30 tundi nädalas.

Brit oli samal ajal esimest vahetust Joint Baris – pidi seal igavuse pärast unele jääma. Hiljem juhatajaga rääkides sai ta kinnitust, et peaksime töötama absoluutselt iga nädalavahetus nii reedel kui laupäeva kuni sulgemiseni (5 hommikul).

Täna(Kolmapäev 07.10) teeme veel oma vahetuse ära - Brit hommikuse, mina öise ja neljapäeval (palgapäev) ütleme ära, et meile ei sobi selline tööaeg. Kui nad soovivad siis võime vastu tulla ja selle nädala vahetused ära teha, aga järgmisest nädalast tahan mina kindlasti pigem restoranis olla ja soovitan Britil edasi otsida!

Sain kõvasti julgust juurde, La Camerasse tööle saamise puhul, kui seal palgaga rahule ei jää ja tipi ka väga palju ei tule, olen kindasti valmis edasi otsima ja uhkematesse restoranidesse proovima! Tipid jagatakse 60/40, 60% jääb platsi teenindajale, 10% toidu- ja kokteilijooksjatele (runners ja coctail waitress), 10% baar, 10% köök ja 10% juhataja (manager, supervisor).

Korraga on tööl väga palju inimesi, harjumatu, nt Hella Hundi suuruse baari leti taga oleks vähemalt 5 inimest korraga ja saalis oleks kaks korda nii palju rahvast kui praegu.

Ameerikaga võrreldes on siinsetes restoranides rahulikum õhkkond ja Jäta Naeratust (Keep Smail) on siin palju vähem, kõik teevad oma tööd, viskavad nalja õhkkond on mõnus ja tsill. Samas juttu juturääkimise pärast on siin palju, kõigile meeldib lobiseda. Tingimused on head: vahetuse lõpus saab süüa, kas peretoitu või tellid menüüst poole hinnaga, üks jook on vahetuse lõpus samuti maja poolt hiljem -50%, töö ajal karastusjoogid, kohvid tasuta.

Uudiseid ei ole, tegeleme rohkem tööotsimise ja proovipäevadega, ootame ka uut tuba samasuguses RentKorteris kus praegu elame, et saaksime ühes toas kaks eraldi voodit, pluss maja kus oleks jõusaal ja väike Spabassein, sest ilmad hakkavad ju varsti soojaks minema ja oleks vaja kohta kus pärast pikka tööpäeva mõnusalt lõõgastuda!

4 comments:

  1. ootoot!!!! misasja! õhtu veetsite Austraalia superstaariga??? kas päriselt? :)

    ReplyDelete
  2. No muidugi päriselt!
    Istusime kahekesi telksi ees teki sees ja vahtisime tuima näoga kuidas Iidolid laulavad....

    ReplyDelete
  3. :D ma arvasingi...sest kuidagi ajas see mind segadusse:D

    ReplyDelete