Wednesday, August 3, 2011

Kui suur on Austraalia?!!?

Maa-ala 7 617 930 km2, populatsioon 22 700 000

Otsustasin illustreerida oma blogi väikese vahepalaga, et Teie seal kaugel Eestimaal saaksite veidike rohkem aimu, kui suur on see riik, kus me oleme nüüd juba poolteist aastat veetnud.


Ma olen õnnelik ja rahul, et olen sündinud väikeses riigis koos kõigi nende väheste, vahel väiklaste, eestlastega. Tore on mõelda, et olen üks miljonist, sõna otseses mõttes.

Nad räägivad siin, et meil on eksootiline aktsent ja välimus. Mõnda aega tagasi jõudsin arusaamisele, et olen õnnelik, et olen üks neist, kes räägib kahte keelt – kõik kes on selle numbri saavutanud peaksid olema!

Muidugi soovin ma õppida ära veel vähemalt ühe võõrkeele, veel rohkem reisida, tundma õppida erinevate maade söögikultuuri aga minu põhieesmärke reisides on olla heaks eeskujuks Eestile ja eestlastele.

Ma ei realiseerinud Eesti riigi väiksust, enne kui ma reisisin suurde riiki, hiiglaslikul maa-alal. Mõni linn on suurem kui pool Eestit, mõni tornelamu mahutab sama palju inimesi, kui elab Võru linnas.

Vahel ma mõtlen, et olen valmis koju tulema, ma tean, et seal on nii mõnigi, kes võtaks meid rõõmuga vastu! Üldjuhul aga läheb see soe tunne üle, kui näen reisiagentuuri akendel sihtkohtasid, mida ikka veel näinud pole.

Mind pani kirjutama seda väikest lõiku, kuna hiljuti pidin helistama Eestisse, et oma passi uuendada. Reisimiseks välisriiki, peab passis olema vähemalt kuus kuud, minu esimese passi realiseerimiskuupäev saab oktoobris läbi, seega pole mul enne uue passi saamist võimalik reisida väljaspoole Austraaliat. Hetkel aga pole terves Austraalias ühtegi inimest, kellel oleks õigust välja anda Eesti passi.

Helistasin Eestisse ja üks väga terane pliiats seal kontoris pakkus mulle välja variandi, et äkki ma “hüppaksin läbi” Eesti saatkonnast, mis asub Sydneys. Ta ei teinud teist häältki, kui ma lisasin, et meie praegune asukoht on Lääne-Austraalias, Perthi lähedal. Kõigile teadmiseks, Perth asub Sydneyst linnulennult 3300 km kaugusel, mis on kõvasti rohkem kui Võrust Tallinnasse.

Õnneks pärast väikest uurimistööd internetis avastasin, et ka Perthis on Eesti aukonsul, kes pärast minu probleemi ärakuulamist teavitas, et ma pole ainuke passita eestlane Austraalias. Mulle anti lootust, et keegi kaugelt Eestimaalt pidi tulema augustikuu lõpus ja meie isikudokumendi probleemile lahenduse leidma!

2 comments:

  1. Olgu, mul oli vaja seda infot koolitöö jaoks, väga hea. Aitäh. Kui ma koolist vabaks saan, külastan siis Austraaliat. :) Aitäh veelkord!!

    ReplyDelete